Wizja SEO w 2019 roku
SEO to ta dziedzina marketingu internetowego, która rozwija się najszybciej. Ciągłe zmiany w silniku Google wymuszają na bieżąco aktualizuje stron internetowych, coraz bardziej inteligentne algorytmy Google wykluczaj masowe sposoby na pozycjonowanie stron.
Proste strony www a pozycjonowanie
Przesycenie stron grafikami i animacjami, nadaje oczywiście atrakcyjny wygląd, ale często spowalnia serwis i przeszkadza w pozycjonowaniu.
Dlatego też, w 2018 roku zaobserwowaliśmy powrót do prostych stron internetowych – eleganckich i profesjonalnych. Łatwych w przeglądaniu na wszelkich urządzeniach i szybko ładujących się.
Rok 2019 z pewnością umocni ten trend
Trendy SEO przy projektowaniu profesjonalnych stron internetowych
1. Wyszukiwanie głosowe
Rośnie popularność wyszukiwarek głosowych. Przewiduje się, że rok 2019 przyniesie większy ich udział wśród wyszukiwarek na stronach i portalach internetowych.
2. Mobilny indeks stron www
Mobile First Index to chyba najważniejsza zmiana w nastawieniu Google. Przewiduje się, że nieresponsywne strony internetowe całkowicie mogą zniknąć z wyszukiwarek Google. Tak więc jest to ostatni dzwonek na wykonanie nowej profesjonalnej strony internetowej.
Jaka powinna być prawidłowa mobilna wersja strony? Bardzo ważne, aby jej zawartość nie różniła się od zwykłej strony www. Żeby ładowała się szybko i była łatwa w przeglądaniu
Google poinformował swoich klientów o wdrożeniu Mobile First Index w połowie tego roku
3. Użytkownik – odwiedzający
Coraz więcej uwagi przykłada się do tzw interakcji z użytkownikiem, Google bierze ten aspekt bardzo poważnie przy rankingu stron. Odpowiednie UX zwiększa czas jaki użytkownik spędza na stronie, co podkreśla iż dany serwis internetowy jest użyteczny.
4. Bezpieczeństwo – protokół HTTPS
Kolejna kwestia, którą Google mocno promuje, to bezpieczne połączenia HTTPS. Od lipca tego roku Google zaczęły oznaczać seriwsy niezabezpieczone protokołem SSL jako niebezpieczne. Szczególnie narażone na napiętnowanie są strony, które używają formularzy, czy płatności online.
5. Filmy i grafika na stronie internetowej
Przewiduje się, że filmy będą stanowić 80% ruchu w internecie. Co oznacza, iż publikowanie popularnego filmu może skutkować upublicznianiem go przez użytkowników w mediach społecznościowych, a co za tym idzie tworzenie naturalnych linków. Nie należy jednak zapominać, iż najważniejsze są treści. Profesjonalna strona internetowa nie powinna składać się z samych grafik i filmów.
6. Przyspieszone strony mobilne AMP
W Google Search Console już od 2016 roku pojawiła się funkcja przyśpieszenia wyświetlania się stron. Głównym zadaniem AMP jest wyeliminowani lub znaczące zmniejszenie współczynnika odrzuceń spowodowanych wolnym ładowaniem się serwisów www na urządzeniach mobilnych.
AMP składa się z następujących elementów:
- AMP HTML – zbiór poleceń dla kodu HTML, które umożliwiają tworzenie wartościowych treści.
- AMP JS – zbiór bibliotek JavaScript’owych, które znacznie przyspieszają ładowanie się zawartości na stronie internetowej.
- AMP CDN – element odpowiedzialny za dostarczanie stron HTML, które są oparte o AMP.
7. Lokane SEO
Google wspierają działanie firm lokalnych poprzez umieszczanie ich na swoich mapach. Ponieważ coraz więcej zapytań idzie z urządzeń mobilny lokalizacja ma coraz większe znaczenie.
8. Direct Answers
Direct Answers to działanie sztucznej inteligencji w wyszukiwarkach Google, która ma na celu znalezienie wyczerpującej odpowiedzi na zadane pytanie internaty. Dlatego ważne jest umieszczanie tłumaczeń pojęć na stronach www